¡Hola amigos! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu ¡Hola amigos! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

¡Hola amigos!

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

26 Juli 2006 | Spanje, Barcelona

Tussen de les door even tijd om te mailen... vandaag alweer onze derde les Spaans, ik merk al dat ik er meer inkom en het Spaans van de leraressen ook beter kan volgen. We hebben les van 14.30uur tot 18.30uur met ongeveer een half uurtje pauze tussendoor. We zitten in een klein klaslokaaltje met 8 studenten. We hebben eerst 2 uur les van 1 docente en dan nog 1,5uur van een ander, dat is elke dag zo en wel lekker voor de afwisseling. De lessen vliegen voorbij. Er wordt meestal 1 onderwerp per dag behandelt, wat gekletst tussendoor, wat oefeningen gemaakt, in groepjes wat gedaan en dan vaak nog een of ander spelletje. MEt het huiswerk zijn we de eerste 2 keren eigenlijk zo klaar.

Vandaag hebben Jenn en ik allebei een phraseboekje gekocht om toch nog even de standaard zinnen door te kunnen nemen. Daarvoor zijn we vanochtend om de metro naar Catalunya gestapt, 3 haltes van hier... wat een uitkomst die metro. Opzich zou alles te lopen zijn, maar metro is toch wel super, ze komen om de 5 minuten, het systeem is super overzichtelijk, de metro´s zelf zijn schoon en koel (het gangenstelsel is errug warm, net als heel Barcelona eigenlijk, maar daar zullen jullie nu ook wel van meegenieten... we zagen vanochtend dat het bij jullie ook ruim 30 graden is - nou ja, Nederland werd niet aangegeven, maar Brussel was 33 graden). We kennen het metrostelsel al bijna op ons duimpje en hebben vanochtend meteen een 10 rittenkaart gekocht omdat we van plan zijn nog veel met de metro te gaan. Vanochtend dus het noordelijkste deel van Las Ramblas verkend, oa een mega warenhuis en een leuke boekhandel waar ik ook meteen een kalender van Gaudi heb gekocht, leuk, leuk!

Gisteren zijn we na de les en het avondeten een rondje gaan lopen door de buurt hier. Eigenlijk een beetje onverwachts kwamen we al heel snel bij het Olympische park hier uit, wat dus heel dichtbij ligt. Aangezien we opzoek waren naar een ander park zijn we er niet echt ingelopen, maar misschien dat we morgenavond even naar de fonteinen gaan kijken. Het is wel super hoor om zo maar wat te slenteren door Barcelona. Ik ben gek op de prachtige oude (modernistische) appartementencomplexen met al die mooie luikjes en balkonnetjes! Overal mensen op straat op terrasjes of gewoon op bankjes. Wij zitten ook regelmatig even bij ons voor buiten, toch lekkerder dan binnen, want daar is het best warm. We hebben ook vaak onze voordeur open om wat frisse lucht binnen te krijgen uit het trappenhuis. Gisterochtend zijn we trouwens naar het strand geweest, lekker hoor! Palmbomen, Middellandse zee, zand, Barcelonesen en toeristen... Heerlijk gelegen en meteen een mooi kleurtje opgedaan. We zijn van plan om morgenochtend weer heen te gaan, maar dan nu naar het strand van La Barcalonette wat bij de boulevard ligt. Ik ben benieuwd.

Waarschijnlijk gaan we vanavond na de les even naar La Sagrada Familia om daar in de buurt een hapje te eten en de mooie verlichtte katherdraal te bewonderen. We hebben een hele lijst met ideeen en bezienswaardigheden... bijna geen tijd om Spaans te leren! Nee, dat is niet zo, want we zijn constant woorden aan het oefenen, lezen en opzoeken... dus dat gaat goed!

De pauze zit er alweer bijna op... nog even een appeltje eten... en weer aan de slag.

Besos,

Hilda

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Een maand Spaans leren in Barcelona.