Week 2 alweer... time flies! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu Week 2 alweer... time flies! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

Week 2 alweer... time flies!

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

31 Juli 2006 | Spanje, Barcelona

Pak de draad weer op waar ik de vorige keer ben gebleven... voor zover ik me alles (chronologisch) herinner... We zijn woensdagavond idd naar La Sagrada Familia geweest, weer een stukje verder gebouwd sinds ik hier zo´n 8 jaar terug was. Leuk leuk, toch weer indrukwekkend om te zien. Daarna hebben we bij 1 van de terrasjes uit de Lonely Planet tapas gegeten. Was een stukje lopen en na aangegeven te hebben dat we een tafeltje van 2 wilden (ja, in het Spaans... het wordt nog wat...) moesten we even wachten op een tafeltje, wat hier in Barcelona heel normaal blijkt te zijn, al werd ons tafeltje bijna ingepikt door een stel toeristen. Gelukkig was de reddende engel, uhhh ober nabij.

Donderdag zijn we naar het strand geweest, maar nu een strand dichterbij de boulevard. Heerlijk rustig dagje. Daarna na de les thuis gegeten en ´s avonds zijn we naar de fonteinen geweest. Wat een toeristen... wow! Maar ja, wij hoeften na 1 show lekker niet de bus in, maar zijn tot de laatste show gebleven en daarna naar huis geslenterd, het is hier ongeveer 10 minuten lopen vandaan. Toch weer erg leuk om te zien.

Vrijdag hebben we een beetje uitgeslapen en hebben we daarna een hele klim gemaakt en een stuk door het olympische park gelopen. Pfff wat een klim was dat, en dat in de hier aanhoudende hitte! Maar wel leuk, mooie uitzichten op oa La Sagrada Familia!!! Na de wandeling en eten alweer onze laatste les van de eerste week. Die avond zijn we met de metro naar Parc Ciutadell gegaan. Eerst sangria en eten ingeslagen en toen in het gras gepicknicked... echt een succes! Een prachtig park, de sfeer beetje a-la Vondelpark, maar dan met palmbomen en meer beelden en fonteinen... maar wel overal mensen in het gras. Precies die avond was er een jazz-concert, dus daar konden we mooi van meegenieten! Wat een toegift! Pas tegen 23en de metro terug naar huis gepakt.

Zaterdag zijn we begonnen aan een wandeling langs modernistische gebouwen van oa Gaudi. Onderweg ook hier en daar wat winkels bekeken enzo, gewoon rustig aangedaan en genoten van Barcelona. We zijn uiteindelijk halverwege de wandeling geeindigd, om daarna wat te gaan eten... Heerlijk gezeten, gegeten en sangria gedronken tot een uur of 12 en daarna weer de metro naar huis... Zondag de hele dag op weer een ander strand doorgebracht, heerlijk hoor! ´s Avonds na het eten hebben we toastjes en sangria ingepakt en zijn we weer naar Parc Montuijic (olympische park) gelopen en hebben daar met een prachtig uitzicht de zon zien ondergaan...

Vanochtend zijn we naar Parc Guell gegaan... het park van Gaudi waar oa de lizard van mozaic staat... we waren er 10uur, toen het park openging en net op tijd. We konden net nog rustig wat foto´s maken en rondlopen, maar toen we weggingen was het park al volgestroomd met toeristen. Maar wel erg leuk om weer te zien, ben wel een fan van Gaudi!!!

Vandaag dus 1ste les van 2de week. We zitten nu in een andere groep, met 1 Duitse jongen en een Ier. Het eerste deel van de les krijgen we gramiticale uitleg enzo en het tweede deel was nu conversatie, wat gegeven wordt door een erg enthousiaste meid! Echt leuk en erg nuttig voor ons, ik heb een hoop opgestoken!

Vanavond een rustig avondje, nu even mailen en zo naar huis... het is toch wel vermoeiend al die indrukken, maar wat een geweldige stad en een geweldige ervaring weer!

Ze gaan hier alweer afsluiten... heel veel liefs en tot mails!

Besos,

Hilda

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Een maand Spaans leren in Barcelona.