Update 3 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu Update 3 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

Update 3

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

07 Augustus 2006 | Spanje, Barcelona

Pfew time flies... alweer ruim 2 weken in Barcelona maar wel al ontzettend veel gedaan en ondernomen! Is alweer een week geleden dat ik jullie mailde, hier komt het vervolg:

Dinsdag... dinsdagochtend hebben we lekker gerulekst, uitgeslapen, wat boodschapjes gedaan en verder weinig. ´s Middags natuurlijk weer Spaanse les en na de les zijn we meteen doorgegaan naar het metrostation. Als eerste hebben we die avond het monument van Colom(bus) bezocht, waarin je in een lift naar boven kunt waar je uitzicht hebt over zo ongeveer heel Barcelona. Grappig wel, ontzettend klein en warm liftje waar we met 4 toeristen en de liftboy instonden. Nadat we weer beneden waren zijn we naar Port Olympico gelopen, een behoorlijk eind! Daar werden we al snel aangesproken door een ober die een geweldig aanbod voor ons had... een 3 gangen menu voor maar 15 Euros (normale prijs 18, maar omdat we voor spaanse begrippen vroeg waren nu 15). Hij had ons overtuigd en we zijn in op zijn mooie overdekte terras gaan zitten... al snel stond onze hele tafel vol met olijven, mosselen, calamari, gazpacho, brood... dat was gang 1! We begonnen lichtelijk te twijfelen of dit wel klopte, maar besloten er maar gewoon van te genieten... wijntje erbij, flesje water... beetje flirten met de obers... het hoofdmenu was een zeebaars met aardappeltjes en als toetje mochten we kiezen tussen ijs en fruit... we gingen voor ijs aangezien we bij de tafel naast ons zagen dat het fruit een bakje water met fruit uit blik was... toen nog een kopje koffie na... toen we de rekening vroegen kregen we eerst een shot, en toen we dat lichtelijk lachend in ontvangst namen kregen we daarna meteen nog een shot... na even wachten op la cuenta kregen we na betalen nog een shot... dus we liepen erg vrolijk weg uit het restaurant! Ook omdat we uiteindelijk een rekening kregen van 18 Euro pp... inclusief de drankjes! Onderweg naar huis kwamen we al snel langs een Autralische bar... we zijn toen toch maar even naar binnengewipt. Eerst een gratis drankje en daarna 1 veeeeeels te dure caiprinha... Al snel had de propper ons ontdekt die ons 2de rondje caipirinhas ´betaalde´... met het verzoek straks even een andere club binnen te wippen... Dat hebben we gedaan, daar nog een welkomsdrankje gedronken en een caipirinha... toen was het echt wel genoeg... Pffff! Onder aansturen van Jenn, die zo stoer was haar kaart te bestuderen, zijn we uiteindelijk in ruim een uur naar huis gelopen... Ik had tot nu toe nog geen blaren, maar helaas nu wel op 1 plek mijn voet stukgelopen... wat een eind! De volgende dag dan ook maar (uit nood?!) een rustig dagje... we hebben allebei heerlijk lang uitgeslapen, naar de les geweest, thuis gegeten en vroeg weer gaan slapen (de vorige avond waren we rond 4uur thuis...).

Donderdag zijn we wel weer op pad gegaan, we waren van plan om het Museu de Art National (oid) te bezoeken, dat de eerste donderdag van de maand gratis zou zijn. Na een hele klim kwamen we boven aan bij het museum, waar een bordje stond dat het museum in juli en augustus ipv donderdag op zondag gratis zou zijn... toen hebben we een rondje gelopen door het Olympische park, oa het stadium gezien en die Telefonica toren en zijn we daarna weer terug naar huis gelopen om te lunchen en daarna naar de les te gaan. Na de les zijn we meteen op de metro gestapt richting het Zee aquarium. Dat was echt erg leuk! Hele bijzondere beesten gezien, zoals een soort onderwaterdraak, echt prachtig! Verder een tunnel waar allemaal haaien overheen zwemmen ed (net als in Sydney), toch altijd bijzonder om te zien. Na het aquarium zijn we een broodje wezen eten in La MarreMagnum, een groot winkelcentrum. Toen we uit de metro stapten besloten we nog even langs La Fontein Magica te lopen... en konden we net de laatste show meepikken, toch leuk dat we daar om de hoek wonen!

Vrijdagochtend weer een ochtendje rust... hakt er toch wel in ons drukke schema! Uitgeslapen (gelukkig is het hier ´s avonds en overdag trouwens ook, minder warm dan vorige weken...), mail gecheckt, gelunched en naar de les. ´s Avonds waren we van plan La Pedrera te bezoeken, een van de apartementen gebouwen die Gaudi heeft ontworpen, want het zou verlicht zijn en er zou muziek en cava (zeg caba, Catalaanse champagne) zijn... helaas was het gesloten. Toen zijn we na een kopje koffie @ Starbucks naar La Sagrada FAmilia gelopen die ´s avonds verlicht is, daar kan je toch niet vaak genoeg komen... Vanaf de Sagrada zijn we richting La Rambla gelopen en hebben we in een klein cocktailbarretje een cocktail en toen uiteindelijk toch een glaasje cava gedronken. Die cocktailbar was wel een succes, niet toeristisch, klein en ervaren cocktailshakers achter de bar... leuk leuk!

Zaterdag hebben we heerlijk op het strand gelegen, het waaide wel wat, maar uiteindelijk was het heerlijk weer en was de zee helemaal super met die hoge golven! Na het strand zijn we naar het Museum La Historia de la Ciutadad gegaan wat de eerste zaterdag van de maand gratis is... jaja wacht maar, er komen nog meer gratis uitjes... Het museum was erg leuk, vooral omdat je op de eerste verdieping in lift instapte in 2006 en toen naar beneden ging waar je in 12 voor Christus de lift weer uitstapte midden in de overblijfselen van een Romeinse stad! Echt heel onverwachts en daarom wel errug leuk! Je kan er helemaal doorheen lopen en overal stond aangegeven waar je de resten van zag, oa wijnstokerijen, wolverferijen (?!) en vispekelarijen... er stond dan precies aangegeven wat je zag en op het plaatje stond gereconstrueerd hoe het er vroeger uitzag, leuk! Na het museum zijn we naar La Cathedral gelopen die helaas ingepakt was aan de voorkant (augustus blijkt de maand bij uitstek te zijn voor Barcelonezen om hun stad te verlaten en voor de achterblijvers om aan hun oude gebouwen te gaan sleutelen... ach ja...), gelukkig was de cathedraal van binnen ontzettend indrukwekkend! Daarna hebben we nog een rondje gelopen door die buurt. Oa nog andere overblijfselen gezien van Romeinse muren, helemaal ingebouwd tussen appartementen... bijzonder wel! Uiteindelijk hebben we bij een niet al te commercieel en toeristisch restaurantje op het terras tapas gegeten, mjam, waarna we de metro naar huis hebben gepakt.

Zondag was weer een dag vol bezienswaardigheden. Op tijd opgestaan om eerst het Museum van the national art (gratis) te bezichtigen. Uiteindelijk hebben we vooral genoten van de tijdelijk expositie waarvan we al een stukje op tv hadden gezien. Allemaal zwart-wit foto´s van zo ongeveer 100 tot 40 jaar geleden! Echt hele mooie foto´s! Daarna nog een kort rondje langs de schilderijen (het is een gigantisch museum) waarna we naar het museum van de ecologica zijn gelopen, wat daar ongeveer om de hoek is. Dat was ook leuk... jaja, antropologie is maar een leuke bezigheid! Na even op een bankje te hebben gezeten hebben we de metro naar het Museum van Picasso gepakt dat ook gratis was op zondag... dat wisten helaas meer mensen en er stond zo giga rij dat we besloten een andere keer (tegen betaling) terug te gaan... Onder het genot van een lekker kopje caffee con leche hebben we besloten naar het Palau de la Musica Catalunya te lopen... dat was een errug goed idee! We waren hier al een keer langsgelopen, maar deze keer hebben we de rondleiding gedaan (okay tegen betaling, maar wel studententarief, hihi). Echt een pracht en praal... heel rijk gedecoreerd, allemaal bloemen, collosale beelden en een geweldige glas en lood koepel aan het plafond... wauw! Die avond hebben we gepicknicked in de haven en hebben we daarna nog een rondje gelopen door park de Montujic.

En hier houd ik het bij want de boel wordt hier afgesloten... have to run! Volgende keer wat meer info over onze lessen die nog steeds erg leuk zijn, en nu alweer met een bijna helemaal nieuwe klas! Nog maar 2 weekjes te gaan...

Muchos besos,

Hilda

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Een maand Spaans leren in Barcelona.