Weer thuis... - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu Weer thuis... - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

Weer thuis...

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

26 Maart 2008 | Nederland, Alkmaar

Ik ben weer thuis... na flinke reis zakte ik gisteren om 17.30u met een wijntje op de bank in Alkmaar. Ik zou eigenlijk om 9u 's ochtends aankomen, maar helaas verliep mijn reis niet helemaal volgens plan. Mijn vlucht van Bangalore naar Delhi met Jet Lite zou om maandag 20.15u lokale tijd vertrekken. Al bij Pradeep ontdekten we dat de vlucht 1 uur vertraging had, dus Dev heeft me rond een uur of 8pm op het vliegveld afgezet. Daar ingecheckt, een kopje thee gehaald en met mijn gezicht richting het departure scherm gaan zitten... waar de vertrektijd van mijn vlucht al snel veranderde naar 10pm. Ik ben naar de balie gelopen om na te gaan of ik mijn connecting flight in Delhi nog wel zou halen, dat was geen probleem zeiden ze. Toen ik weer zat veranderde de vertrektijd naar 11pm, dus ik weer naar de balie... geregeld dat er in Delhi iemand zou staan die me door alles heen zou loodsen, zodat ik mijn vlucht iig niet zou missen. Weer op mijn stoel veranderde de tijd naar 12pm... wat het onmogelijk maakte om mijn vlucht nog te halen... Dus ik weer naar de balie. Ik heb echt flink op mijn strepen moeten staan, want met I'm done neem ik natuurlijk geen genoegen. Dus ik de manager laten roepen (toch leuk om een keer gedaan te hebben :)). Ik heb geeist dat ze iets regelden, nu ik eenmaal op het vliegveld stond om naar huis te gaan zag ik het echt niet zitten om nog een nacht (op het vliegveld) in Bangalore of Delhi door te brengen. Eerst kwamen ze steeds met oplossingen die ik echt niet zag zitten, of schoven ze het af op Lufthansa. Maar, ik hield voet bij stuk, het was 'their responsibility'. En opeens kwam een van de jongens naar me toe gerend om te vertellen dat ik mijn vlucht zou kunnen omboeken bij Lufthansa en die nacht om 3am vanaf Bangalore rechtstreeks naar Frankfurt kon vliegen. Niet veel later zat ik met mijn boardingpassen (ik had zelf nog ontdekt dat mijn baggage nummer anders was dan mijn vluchtnummer - dus ik heb gelukkig kunnen voorkomen dat mijn bagage zoekraakte) en een bewijs van refund voor Jet Lite in de wachtruimte voor de international flights... Bangalore is nu niet echt een gezellig vliegveld, dus ik was blij dat Sander de wachtruimte kwam binnenlopen. Hij vloog een uur eerder dan ik met Air France. Uiteindelijk viel het wachten dus wel mee en stapte ik om 3am in het vliegtuig richting Frankfurt. Omdat ik zo vroeg had ingecheckt had ik echt een super stoel: bij de nooduitgang en zonder stoel voor me, dus ontzettend veel ruimte en niet eens een buurman of vrouw! Tijdens de vlucht van Bangalore naar Frankfurt heb ik bijna de hele tijd liggen slapen - ik was behoorlijk afgepeigerd. In Frankfurt heb ik nog ruim 4uur moeten doorbrengen en uiteindelijk heb ik ruim 1,5 uur liggen slapen met mijn hoofd op mijn koffer op 1 van de bankjes in de wachtruimte. Toen ik wakker werd was het opeens erg druk om me heen... grappig. De vlucht naar Amsterdam was niet echt relaxed. Er was eerst een technisch mankement, dus hadden we weer vertraging en bovendien was er echt ontzettend veel turbulentie - een lekkere afsluiting van een veels te lange vliegreis... :) Wat was ik blij dat ik met beide voeten op Nederlandse bodem stond! :) Ik werd opgehaald door mijn moeder, Ruud en Ineke, die al een hele tijd hadden staan wachten. Na een treinreisje en een autoritje door de sneeuwstorm kwamen we om ongeveer 17.30u aan in Alkmaar...
Het is weer vreemd om hier te zijn en natuurlijk ook wel weer vertrouwd en gezellig. De laatste dagen in India heb ik in Goa (een staat in het zuidwesten van India) doorgebracht met Sander, een jongen die ik uit de Notaris ken. We hadden dezelfde heenvlucht en ondanks dat we allebei zoiets hadden van: we zien het wel, hebben we uiteindelijk het hele weekend samen opgetrokken. In Goa aangekomen hebben we een taxi gepakt naar het noorden. Sander had een hotel uitgezocht, maar dat was volgeboekt en uiteindelijk hadden we 1 kamer kunnen krijgen in een hotelletje verderop. We zijn toen richting het strand gelopen, hebben een stuk over het strand gelopen en zijn daarna bij een van de beach shaks gaan zitten voor een hapje en een drankje (cocktails zijn er erg goedkoop!). Daarna zijn we nog verder gelopen en vonden we uiteindelijk nog een kamer voor Sander in het Seaside view hostel, met zwembad. We hebben Sander's bagage opgehaald en naar het Seaside gebracht en zijn daarna een Kingsfisher (HET bier van India) gaan drinken in een van de vele barretjes in Baga. De volgende ochtend heb ik uitgecheckt bij mijn hotel en ben ik verplaatst naar een guesthouse dichterbij het strand en het hotel van Sander. Ik vond het hotel van Sander echt te duur (2200 Rs per nacht) - na 2 maanden was ik al behoorlijk gewend aan de Rupees - en dit guesthouse was keurig schoon, had een even hard bed, geen zwembad, maar kostte maar 600 Rs per nacht. Echt een goede deal!
Na het inchecken heb ik heerlijk ontbeten: een bananenpannenkoek! Hmmmm! Daarna ben ik naar het strand gelopen, waar Sander al lag te bakken. We zijn dat weekend nog een aantal keren terug gekomen bij die Beach Shack, er werkten twee jongens die erg gezellig waren, ze kwamen regelmatig een praatje met ons maken en verder was het een net wat rustiger stukje strand. Ik heb die dag nog henna laten zetten op mijn handpalmen en toen we merkten dat we wat aan het verbranden waren (ondanks dat het wel bewolkt was) zijn we weer teruggelopen naar onze hotels. 's Avonds hebben we in een van de vele restaurantjes gegeten en hebben we weer een drankje gedronken tussen de Indiers en Britten.
Zaterdag hadden we weer op het strand afgesproken en aangezien we allebei wat verbrand waren (Sander nog het meest) besloten we die dag wat sightseeing te doen. We hebben een taxi geregeld die ons die middag rond zou rijden. Onze eerste stop was een spice plantation, maar al onderweg begon het te regenen. We zijn vanuit het busje door de modder en over een ongeveer 100m lang hout bruggetje door de plensregen naar het restaurant gerend. Daar hebben we gegeten, maar omdat het bleef regenen hebben we de rondleiding helaas moeten skippen. Daarna zijn we naar een tempel gereden, hebben we kerken bezichtigd en uiteindelijk nog een strandje, iets noordelijker van Baga en dat alles in de regen... Toen zijn we weer teruggereden naar Baga en hebben we daar lekker gegeten en nog een drankje gedronken.
Zondag was het gelukkig weer een prachtige dag. En, na mijn bananenpannenkoekenontbijt ben ik naar het strand gelopen. Nadat ik al een paar uur lag te genieten van het mooie weer en uitzicht kwam Sander. We besloten die middag nog wat strandjes te hoppen en zijn eerst naar Madrem gereden, een veel rustiger en laid back strandje in het noorden. Daar was het wel erg leuk en de sfeer was ook erg ok. We hebben daar heerlijk gelucht en een stuk over het strand gelopen. Daarna zijn we naar Ajuna gereden, echt een hippie dorpje met een wat aparte sfeer. We hebben daar onder het genot van een cocktail/ Kingfisher naar de zonsondergang zitten kijken... wat een leven! :) Toen de zon onder was zijn we teruggegaan naar Baga. We hebben die avond nog heerlijk gegeten en zijn 'de' discotheek van Baga (Tito's) ingedoken. Het was erg grappig om al die Indiers uit hun dak te zien gaan op de R&B muziek die werd gedraaid.
De volgende ochtend heb ik mijn spullen ingepakt, heb ik nog een stuk over het strand gelopen, ontbeten bij 1 van de Beach Shacks en heb ik daarna uitgecheckt en een taxi gepakt naar het vliegveld. Onderweg kreeg ik een sms van de site waar ik mijn vlucht had geboekt - mijn vlucht had een uur vertraging. Een uur later dan gepland kwam ik dus aan in Bangalore, waar ik voor de laatste keer een auto-rickshaw heb gepakt naar het huis van Pradeep. Daar heb ik de bagage die ik bij Pradeep had achtergelaten in mijn tas gestopt en nog even met Pradeep en Dev zitten kletsen. Opeens begon het keihard te regenen (ook in India is het weer van slag, want het is er nu zomer en het hoort helemaal niet te regenen) en toen we richting het vliegveld reden was Bangalore 1 grote waterplas/ modderpoel en kon ik voor de laatste keer genieten van Bangalore's traffic jam...

Dit was mijn laatste avontuur in India. Bedankt voor alle lieve berichtjes en alle smsjes rond mijn thuiskomst en... tot snel

Liefs,
Hilda

  • 26 Maart 2008 - 07:53

    Ellen:

    Zaterdagavond, etentje? Geintje hoor, wij spreken gauw af!

  • 26 Maart 2008 - 08:43

    Marlou:

    Fijn he! Thuis komen in de sneeuw?! Succes met acclimatiseren en tot vrijdag!

  • 26 Maart 2008 - 10:30

    Daan:

    Hee Hil,
    Fijn dat je weer veilig thuis bent. Zo te zien aan de foto's heb je de laatste dagen echt in paradijs doorgebracht! Tot ziens!

  • 26 Maart 2008 - 12:41

    Linda:

    Welkom terug!!

  • 26 Maart 2008 - 13:57

    Eline:

    Hee Hil, lag een beetje achter met lezen en lees net pas van je vriendinnetje, wat vreselijk zeg.. Tja dan is de wereld toch opeens weer even heel groot, en het leven soms onbegrijpelijk. Veel sterkte, en kom rustig hier weer terug! Liefs eline

  • 26 Maart 2008 - 14:16

    Kim:

    Hey Hil, welkom thuis!Ik hoop dat je het verlies van je vriendin een beetje kunt verwerken! Sterkte en geniet maar weer lekker van alle leuke en lieve mensen in NL! CU soon x Kim

  • 26 Maart 2008 - 14:40

    Nanja:

    Welkom terug in NL!! Heerlijk, vertraagde vluchten.. Maar heel stoer dat je de manager hebt geroepen, haha!

    Sterkte met het plotselinge verlies. Ondanks dat ik je vriendin niet ken, schrok ik me kapot.. Sta je letterlijk weer midden in de realiteit, na al je geweldige ervaringen.

    Je foto's zijn super!

    Liefs,
    Nan

  • 26 Maart 2008 - 14:48

    Lizette:

    Welcome Home!!
    Geweldig verhaal weer over je terugreis. Heb je gister meteen kunnen genieten van de maartse sneeuwbuien!
    Ik bel je snel voor een bakkie.
    X

  • 26 Maart 2008 - 17:59

    Christiaan:

    Hoi zusje,

    Welkom terug in het koude Nederland.

  • 26 Maart 2008 - 19:07

    Mariëlle:

    Hoi Hil,

    nou daar ben je weer... welkom terug!
    Tot snel. Liefs, Mariëlle.

  • 27 Maart 2008 - 09:31

    Lotte:

    hoi stralende hilda! wat een mooie verhalen en schitterende foto's, de sari's staan je prachtig! hopelijk kun je weer een beetje aarden hier in het steenkoude nl. lieve groet, lotte

  • 30 Maart 2008 - 15:00

    MaMa:

    einde India avontuur tot zover; what's next??
    Wij staan stand-by met onze airport tuc-tuc.
    kus.

  • 31 Maart 2008 - 15:03

    Nanette :

    heyyy hil
    zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad en aan de fotos te zien ook.
    jammer dat ik je niet meer zo vaak zie dan zou ik wat meer verhalen kunnen horen.
    maar nieuwe vriend hil?? haha wel leuk
    xxx nanette
Hilda

Freetown, Sierra Leone

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 135618

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 04 April 2008

Twee maanden India

23 Juli 2006 - 19 Augustus 2006

Barcelona

04 Januari 2006 - 03 April 2006

Hilda está em Recife!

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Sierra Leone

Landen bezocht: