Hilda goes India! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu Hilda goes India! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

Hilda goes India!

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

20 Januari 2008 | Nederland, Alkmaar

Lieve allemaal,

Ik ga weer op avontuur! Donderdag 24 januari vertrek ik naar India (ik vlieg om 07:00u…). We vliegen op Chennai (Madras) en gaan dan per auto(bus) naar Pondicherry. Daar zal ik eerst een paar dagen met mijn 4 projectgenoten in een guesthouse aan het strand (!) zitten… als het goed is, is het rond er de 30 graden. In Pondicherry krijgen we een introductie in de Indiase cultuur, met onder andere lessen Tamil en het aanmeten van traditionele Indische kleding. Maandag 28 januari vertrek ik naar een klein dorpje, dat 4 uur rijden is vanaf Pondicherry en alleen per Jeep bereikbaar is. Best een uitdaging dus. Daar ga ik aan de slag voor een microkrediet instelling en zal ik ook nog wat activiteiten organiseren in het lokale kindertehuis. Dit project duurt 3 weken en als het goed is ga ik 1 weekend naar Pondicherry en komen mijn projectgenoten mij 1 weekend opzoeken in het dorpje. Na het project verzamelen wij weer in Pondicherry waarna ik met 2 projectgenoten naar New Delhi vlieg. Daar gaan we even de toerist uithangen en als het goed is o.a. de Taj Mahal bezichtigen(!). Na deze week vlieg ik naar Bangalore, waar ik voor Enviu (mijn huidige opdrachtgever) aan de slag ga. Ik ga voor Enviu onder andere onderzoek doen voor de microfinanciering en CDM (aanbieden van CO2 reductie op emissiemarkt) van het Tuk Tuk project en naar bestaande substituten. Verder zijn er nog een aantal organisatorische dingen die ik op kan pakken… het ticket staat nu nog niet vast, maar waarschijnlijk vlieg ik rond 26 maart terug naar Nederland (via New Delhi).

Het is nog even afwachten hoeveel toegang ik tot internet heb, vooral de eerste 3 weken. Maar ik ga mijn best doen regelmatig mijn avonturen op deze blog te zetten!

Liefs,
Hilda

PS: Als je bij elk nieuw bericht van mij een email wilt krijgen kan je je emailadres hiernaast invoeren (ook als je mijn eerste mail hebt gekregen, want die was eenmalig). x

  • 20 Januari 2008 - 10:57

    Annelies:

    Hoi Hilda,
    Klinkt goed!
    Heel veel (werk)plezier en geniet ervan. Liefs, Annelies

  • 20 Januari 2008 - 11:06

    Eline:

    Namaste Hilda, veel goeds en geluk daar, lees graag met je mee! Liefs eline

  • 20 Januari 2008 - 11:49

    Jenn:

    Ga je weg?? dat had je wel eens mogen vertellen.... :) Veel plezier. XJenn

  • 20 Januari 2008 - 16:51

    Linda Schenk:

    Vet leuk!! Ik ga je volgen!!

  • 20 Januari 2008 - 17:12

    Cisca:

    Nou hilda ik zal je missen in het team maar heel veel suc6 en plezier en ik hoor de verhalen wel weer als je terug bent ok

    kijk je uit gr cisca

  • 20 Januari 2008 - 21:44

    BartV:

    Hey Hilda! Wat leuk dat je naar India gaat :)! Tof joh. Ik ken Enviu ook een beetje via mijn werk voor PSO; lijkt me een erg leuke organisatie! Veel plezier en succes met je project. x Bart V

  • 23 Januari 2008 - 08:29

    Jennifer:

    Hey Hil!! Nou, zoals het er nu naar uitziet, ga je dus nog langer dan 6 weken! Leuk man!! Ik ben erg benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Veel liefs, Jen (van de antropologie opleiding)
Hilda

Freetown, Sierra Leone

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 135591

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 04 April 2008

Twee maanden India

23 Juli 2006 - 19 Augustus 2006

Barcelona

04 Januari 2006 - 03 April 2006

Hilda está em Recife!

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Sierra Leone

Landen bezocht: