New Delhi in a day - Reisverslag uit New Delhi, India van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu New Delhi in a day - Reisverslag uit New Delhi, India van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

New Delhi in a day

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

16 Februari 2008 | India, New Delhi

Lieve allemaal,

Hier ben ik alweer, nu vanuit een internet cafeetje in een van de smalle en chaotische straatjes van Delhi, vlak bij mijn luxueze (uhuh) hotel.
Wat kan een mens in korte tijd toch een hoop meemaken! Eergisteren was ik nog in Pondicherry. Na het internetten heb ik even op het strand gelegen... heel even rust! :) Toen, na een snelle douche, ben ik naar het Amaidi guesthouse gelopen (van Camille) waar ik had afgesproken met een meisje dat misschien ook naar de Hills gaat. Zo kon ik haar het eea vertellen over mijn tijd daar. Het zou leuk zijn als ze gaat (ik was de eerste vanuit P4Ch en Camille) vooral voor de kinderen daar!
Na het gesprekje zijn we met z'n allen naar het schooltje gegaan waar Stefan en Lotte hebben lesgegeven. Ze hadden daar op initiatief (en kosten) van Stefan een heel feest georganiseerd. Was leuk om te zien, Stefan en Lotte hadden allerlei spelletjes en dansjes ingestudeerd met de kinderen.
Na de 'voorstelling' ben ik wat gaan eten met Hanneke (zij zit voor een aantal maanden in India en woont in het Amaidi guesthouse) en Sebastiaan en Stijn in een redelijk luxe (vooral aan de prijzen te zien) restaurant. Na het eten vertrokken Sebastiaan en Stijn weer naar Nederland en ben ik mijn bed ingedoken.
Gisterochtend om half 10, na een snelle lunch in het Amaidi guesthouse, hebben we onze spullen bij Baywatch (waar wij sliepen) opgehaald en reden we met de taxi richting het vliegveld. Om een uur of 17.30 uur had ik afscheid genomen van Stefan en Lotte (ik ga toch alleen reizen) en liep ik de arrival hal uit... overal bordjes met namen, echt 10tallen, misschien honderden... wow, en dan de mijne vinden... Wonder boven wonder liep ik er toch snel tegenaan en werd ik door een keurige meneer naar mijn guesthouse gebracht. Ik was zo ontzettend moe dat ik meteen bij aankomst in bed ben gedoken (de afgelopen tijd niet zo heel goed geslapen). Gelukkig was het bed goed en heb ik lekker geslapen, tot een uur of 7 in de ochtend.
Toen ben ik ook opgestaan, heb me aangekleed (mijn Indiase Tchurria - ik vergeet telkens die naam, maar het is zoiets) en ben op pad gegaan. Het was echt behoorlijk fris hier (zelfs voor mij) en nog erg rustig op straat. Grappig om te zien dat iedereen hier met truien en mutsen oploopt, zelf had ik ook mijn sjawl om me heen geslagen hoor. Ik ben het centrum van Delhi doorgestoken en redelijk op de gok richting het Indian Tourism Delhi Office gelopen. Onderweg wel heel wat rickshaws afgeslagen, maar verder weinig 'lastiggevallen'. Toen ik 1 keer de weg vroeg liep er meteen een jongen met me mee. Dat gebeurt opzich vaker, maar deze reageerde op mijn vraag en zag er nog wel betrouwbaar uit (voor zover ik in kan schatten), verder ben ik natuurlijk wel een beetje op mijn hoede dan... Maar, hij bracht me keurig naar de straat waar ik heenwilde en wilde meteen met me trouwen, dat was wel fijn. Haha. Toen ik dat niet wilde, wilde hij wel vrienden worden. Uiteindelijk heb ik hem mijn email adres gegeven... en namen we afscheid.
Helaas was het ITD office nog niet open, dus heb ik even wat rondgelopen daar. Eigenlijk was bijna alles nog dicht, dus kon ik ook nog niet echt eten kopen. Om 9uur was ik terug bij het office, waar ze me info gaven en naar een betrouwbare touroperator stuurden. Daar heb ik een tour rond de 'Golden Triangle' geboekt en een dagje Delhi. Even later zat ik in de taxi op weg naar Old Delhi... dat ging snel!
Vandaag heb ik echt een super leuke dag gehad. Mijn taxi chauffeur is super aardig en heeft me dus heel Delhi in 1 dag laten zien en ook meegenomen naar leuke restaurantjes en thee en koffie plaatsjes. Dat is toch wel het mooie van reizen met een Indier, je komt op plaatsen waar je zelf nooit zou komen! Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het 5 super dagen gaan worden. Omdat ik zo kort ga (vrijdag vlieg ik alweer naar Bangalore) kon ik niets combineren met anderen en heb ik dus een aparte package geboekt. Het bevalt me tot nu toe dus erg goed. Vandaag heb ik van alles gezien van tempels en moskeen tot tombes en een moderne lotustempel a la het Oprah House. Qua drukte en hectiek valt Delhi me ook alles mee trouwens, alleen in de buurt waar mijn hostel zit is het echt druk en vol met mensen en dieren.
Het leuke is dat mijn Indiase kleding ook erg wordt gewaardeerd door de Indiers hier, ik heb er al een heleboel leuke reacties op gehad, vooral van vrouwen die me er echt op aanspreken. Dat houd ik dus maar aan! Verder heb ik mijn blauwe gebloemde bali-tas ingeruild voor een blauwe geborduurde tas met spiegeltjes... de ander was echt af. :)
Nou, dit was in het kort mijn dagje Delhi. Misschien dat ik later nog wat foto's online zet, ik ga nu het doolhof in om te eten... :)
Liefs uit Delhi!
x Hil
Ohw... voor ik het weer vergeet: iedereen ontzettend bedankt voor de lieve berichtjes op mijn site, mail en telefoon! Blijft toch altijd erg leuk om iets van het thuisfront te vernemen!

  • 16 Februari 2008 - 15:39

    Suus:

    Hey Hil!
    Wow, gaaf weer om te al je verhalen te lezen zeg... Stoer hoor, in je 1tje de stad door! Geniet ervan!
    x Suus

  • 16 Februari 2008 - 16:13

    Marjanne:

    Hoi Hilda,

    Wat heb jij al veel meegemaakt de afgelopen weken. Ik kan me voorstellen dat dit heel wat met je doet. Een totaal andere wereld, waarin andere normen en waarden gelden. Wat goed dat je dit alles hebt gedaan! Momenteel ben je in Delhi voor een heel andere missie. Ik wens je ook daar heel veel goeds en succes toe! Ben benieuwd naar je ervaringen daar. Hou je haaks en pas goed op jezelf.
    Liefs, Marjanne

  • 16 Februari 2008 - 21:00

    Elise:

    wat super hilda, dat je weer een aant reizen bent, en tof project ook zo te horen!
    genietze en succes! xx vanuit mozambique elise

  • 17 Februari 2008 - 10:21

    Annelies:

    Hoi Hilda,
    Wat leuk om te lezen. Klinkt allemaal heel indrukwekkend. Geniet ervan!
    Groetjes, Annelies

  • 17 Februari 2008 - 18:33

    Chrisscross:

    Hey zusje,

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Je hebt weinig tijd om stil te zitten, maar dat kun je altijd wel weer als je weer terug in nederland bent.

    Dat trouwen moet je trouwens niet zomaar met iemand doen, er zijn landen waar je 20 kamelen winst kunt maken dus laat dat hier nog maar even achterwegen.

    Groeten uit het koude nederland.
Hilda

Freetown, Sierra Leone

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 135627

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 04 April 2008

Twee maanden India

23 Juli 2006 - 19 Augustus 2006

Barcelona

04 Januari 2006 - 03 April 2006

Hilda está em Recife!

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Sierra Leone

Landen bezocht: