The golden triangle - Reisverslag uit New Delhi, India van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu The golden triangle - Reisverslag uit New Delhi, India van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

The golden triangle

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

21 Februari 2008 | India, New Delhi

Lieve allemaal,

Ik ben weer terug in Delhi... na een indrukwekkend, maar ook vermoeiend reisje zit ik weer in het vertrouwde RAK International hotel en zelfs in hetzelfde internet cafeetje (10 Rs per half uur... dat is ongeveer 20 cent).

Doordat ik helaas aan de dunne ben en ook weinig eetlust heb en verder gewoon erg moe ben... dacht ik eigenlijk gewoon even snel mijn mail te checken, maar nu ik de enthousiaste reacties lees ga ik jullie toch inwijden in mijn avonturen in de Golden Triangle...

Ik ben geindigd in Jaipur, waarna Rajibsing (mijn driver) me naar de Monkey Temple heeft gereden. Deze ligt helemaal bovenop een van de bergen die Jaipur omringen. De tempel was mooi, maar het zijn vooral de apen die me zijn bijgebleven... vooral in toen het donker werd... ik weet nog goed dat op Bali 1 van mijn reisgenoten werd aangevallen door een aap, dus ik liep er niet helemaal relaxed... Maar, gelukkig niet aangevallen! Ik ben met een paar Aziatische toeristen met een gids meegelopen, maar het was zo'n klim om het bovenste heiligdom te bereiken, dat ik al halverwege de enige was die overbleef. Helaas was de zon al best ver weg, dus foto's maken was moeilijk, maar het uitzicht was mooi en de mensen die op de klankborden sloegen indrukwekkend.
Weer terug, met toch wat blaren door mijn slippers - helaas - heeft Rajib me naar een restaurant gebracht.

De volgende dag hebben we Jaipur verkend, oftewel, de Pink City... eigenlijk alle gebouwen zijn rose, best een leuk gezicht. Ik vond vooral het Amber Ford, hoog in de bergen en een Mausoleum, ook in de bergen, erg mooi. Ze hebben hier zulke prachtig versierde gebouwen!
In Jaipur heb ik ook nog even geshopt... was best leuk. Door mijn Indiase kleding wordt ik toch minder lastiggevallen, wat het wel relaxed maakt. Jaipur is DE stad voor textiel en zilver... ik heb oa 2 enkelbandjes gekocht met belletjes, typisch Indisch en als het goed is echt zilver en handgemaakt. Kostte me wel even afdingen, maar ik heb ze voor een goede prijs kunnen krijgen.

Die avond ging ik uiteten in een iets luxer restaurant. Toevallig zat er aan de tafel naast me een Italiaan (ik dacht eerst Frans, je ziet hier sowieso vooral (oudere) Britten en Fransen die uit grote bussen komen), dus had ik toch onverwachts (leuk) gezelschap tijdens het eten. Toch altijd leuk om dingen te horen over (bijv de politiek) van andere landen.

De volgende dag zijn we weer vroeg op pad gegaan naar... ik vergeet steeds de naam, iets van Radhambore National Park. Daar had ik een prachtig hotelletje, voor weinig! :) Ik kon even rusten en daarna werd ik door een 'carry' zoals ze dat noemen (een bus zonder dak en ramen) opgehaald voor de safari... oehhhh! :) Met een hele carry vol, voornamelijk Britten, gingen we opweg naar het park. Binnen no-time hadden we tijgers gespot! Wauw... helaas wat ver weg en zonder verrekijker lastig te onderscheiden, maar herkenbaar! Na een tijdje zijn we verder gereden, om daarna weer om te keren en op dezelfde plek de tijgers van veel dichterbij te zien! Je zag ze door het water lopen naar een eilandje dichterbij de kust en uiteindelijk lagen ze op iets van 30 meter afstand! Coooool! :) Naast tijgers hebben we ook krokodillen, heel veel vers... grrrrrrrrrrr... opslaan is niet gelukt, dus ik kan weer half overnieuw beginnen... :(
... heel veel verschillende vogels (zoals Kingfishers en heel veel pauwen), herten en apen). Best de moeite waard die safari, al was het ook wel weer weird om in zo'n carry met toeristen te zitten. Onderweg werd ik door een Indier uitgenodigd voor het eten, maar na een tijdje werd hij wel heel enthousiast en heb ik hem toch maar niet gebeld en ben ik op de uitnodiging van een Frans stel ingegaan dat bij mij in het hostel sliep. Uiteindelijk schoof mijn Zuid Afrikaanse buurman, best gezellig!
Rajib bood me na het eten (weer) wine (eigenlijk wiskey, maar hij noemt het wijn) aan en toen heb ik voor onze kamers, met uitzicht op de mooie hoteltuin, nog even een drankje gedaan met de Zuid Afrikaan. Ook weer leuk om verhalen te horen van een Zuid Afrikaan!

De volgende ochtend zijn we op tijd richting Agra vertrokken. Ik had helaas super slecht geslapen (keihard bed) en ook nog eens diaree en geen eetlust, dus het was niet mijn beste dag... Onderweg heb ik nog een fort bekeken op de heuvels rond Agra en daarna zijn we opzoek gegaan naar een iets luxer hotel dan Rajib had uitgezocht, want nu ik zo moe was en na 4 weken 'afzien' was ik daar wel aan toe. Het was nog even zoeken, maar uiteindelijk heb ik heerlijk geslapen!

Vanochtend om 5 uur opgestaan en om 6 uur was ik... bij de Taj Mahal! Defenitely het hoogtepunt van mijn trip! Wauw, wat is dat een prachtig gebouw zeg! Ik heb heerlijk op mijn gemak rondgeslenterd en zo nu en dan even gezeten om van het uitzicht te genieten... ik had meteen weer energie! :)

Na het ontbijt zijn we richting Delhi gereden. Onderweg hebben we nog een prachtige Thombe bezocht en een nog mooiere wit marmeren Moskee. Erg mooi (al kan het niet op tegen de Taj). Daarna zijn we teruggerede naar Delhi, waar ik toch weer in het RAK hotel terrecht ben gekomen en even heb gelegen. Nu dus in een notendop mijn avonturen getypt... zo even eten en dan (hopelijk) lekker slapen. Morgen vlieg ik alweer naar Bangalore, waar Pradeep al heel wat voorbereidingen heeft getroffen voor mijn verblijf, dus dat komt goed!

Heel veel liefs uit Delhi... nu hopen dat het opslaan wel lukt...
x

  • 21 Februari 2008 - 13:00

    Nanja:

    Super! Enjoy!!!

    Nan

  • 21 Februari 2008 - 13:23

    Daan:

    He Hil,
    Tussen de vieze luiers, buikkrampjes en flesjes even tijd gevonden om te kijken op je blog. Wat een avontuur weer en wat een geweldige foto's!!! Gaaf om jou in sari te zien (neem je er een voor me mee,..hihi!)Petje af Hil...je bent weer superstoer dat je dit allemaal doet. Ik geniet met volle teugen van je foto's en verhalen.

    Lieve groetjes,
    Danielle en Sarah, die nu ligt te huilen omdat ze een fles wil,...en SNEL!!!!

  • 21 Februari 2008 - 14:10

    Gaby:

    Hey Hil,

    Ziet er echt super uit allemaal!! Erg leuk om je zo via foto's en verhalen te kunnen volgen. Have fun!

    X Gaby

  • 21 Februari 2008 - 17:53

    Monique:

    He lieve Hil,
    Jemie wat een avontuur!! Gaaf hoor.
    Leuk om je verhalen te lezen... Je moet ze uitgeven in boekvorm :-).
    Heel veel plezier nog.
    Dikke kuzz Mo

  • 21 Februari 2008 - 18:16

    Kim:

    Hey Hil!! Nou ik heb eindelijk even de tijd genomen al je mooie, geweldige, bijzondere verhalen te lezen. Wow wat heb je het gaaf daar zeg! En wat leer je veel mensen kennen. Een flinke verrijking in zo'n korte tijd al!

    Ik ben erg benieuwd naar al je andere verhalen!!

    Wow wat is de Taj Mahal gaaf zeg, ongelooflijk! En dat ene gebouw lijkt zeker op de Sydney Opera House.

    Nou meid geniet van alle mooie dingen die je staan te gebeuren de komende tijd!! Ik ga lekker trainen ;-)

    Veel liefs van Kim

  • 21 Februari 2008 - 18:55

    Mariëlle:

    Mooie foto's, hoor! Echt bijzonder dat je dat soort gebouwen dan in het écht ziet hè! Hoop dat je lekker slaapt op een goed bed :)en succes in Bangalore. Liefs van Mariëlle.

  • 21 Februari 2008 - 19:27

    Esther Adriaanse:

    Wooow Hil,

    wat een verhalen en wat een mooie foto's!! Ik blijf je volgen..

    Veel liefs &
    nog heel veel plezier daar..!!

  • 22 Februari 2008 - 11:57

    Marjanne:

    Wat een prachtig reisverslag heb je tot nu toe gemaakt.
    Je verhaal is heel beeldend en de foto's erbij zeggen genoeg van alles wat je ziet en meemaakt tijdens je reis.
    Hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt, en heb je weer voldoende energie om door te gaan.
    Ben benieuwd naar je volgende ervaringen.
    Van je moeder hoorde ik dat je je gaat bezighouden met de energie-zuinige tuk-tuk.
    Een eigentijds en naar ik aanneem zinvol en uitdagend project.
    Pas goed opjezelf (niet met vreemde mannen meegaan, ha, ha,), heb het goed!
    Liefs, Marjanne


  • 22 Februari 2008 - 13:10

    Maurits:

    Heej Hillie,

    Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Geniet er maar van, maar dat doe je wel als ik het zo allemaal lees!

    Groetjes,

    Maurits

  • 22 Februari 2008 - 18:34

    Jacobine:

    Hoi meissie,

    toch maar weer mooi gered om de Taj Mahal te zien! Klasse voor wat jij allemaal regelt.
    Love you, MaMa
Hilda

Freetown, Sierra Leone

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 135585

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 04 April 2008

Twee maanden India

23 Juli 2006 - 19 Augustus 2006

Barcelona

04 Januari 2006 - 03 April 2006

Hilda está em Recife!

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Sierra Leone

Landen bezocht: