Bangalore (en nieuwe foto's bij reisverhalen) - Reisverslag uit Bangalore, India van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu Bangalore (en nieuwe foto's bij reisverhalen) - Reisverslag uit Bangalore, India van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

Bangalore (en nieuwe foto's bij reisverhalen)

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

23 Februari 2008 | India, Bangalore

Lieve allemaal,

Nu ik de luxe heb van een supermoderne laptop (het het appartement van onze Indische project mananger, Dev) die 1,5 uur tot mijn beschikking staat (of langer waarschijnlijk - hij is even weg) en ik bovendien wat uigeruster ben, kan ik het niet laten toch nog even een verhaaltje te typen.

Na een relaxte vlucht ben ik gisteren om een uur of 17u in Bangalore geland. Daar werd ik keurig opgewacht door Pradeep (eerste contactpersoon in India, via Enviu) en Dev (wie dus sinds 3 weken ofzo onze projectmanager is). We zijn eerst naar het huis van Pradeep gereden... wat een andere stad is Bangalore zeg. Ik moet zeggen dat het me bevalt! Het is hier allemaal wat ruimer opgezet, ontwikkelder, groener en (zover ik tot nu toe heb gezien) schoner: niet verkeerd! Na een maand van behoorlijk primitieve, vaak viezige omgevingen ga ik het hier wel een maand uithouden.
Onderweg al zat ik weer middenin het Tuk Tuk project. Bij Pradeep hebben we het eea doorgesproken, want Pradeep is vanaf vandaag voor ongeveer een week weg. Daarna zijn we naar mijn tijdelijke verblijfplaats gereden. Ik verblijf nu ongeveer 9 dagen in een Indian Social Institute, een soort campus, waar je ook 3 maaltijden per dag kan krijgen. Mijn kamertje is 2 bij 2, maar netjes en met badkamertje en warm water (wel in emmers). Enige mindere is het bed... altijd hetzelfde hier... gisteren heb ik al een extra matras kunnen regelen, maar helaas zijn de matrassen hier zo knoerd hard... ik lijk wel de prinses op de erwt hier :)... vandaag weer gevraagd om een nieuw/ extra matras... hoop dat ik dat kan krijgen, want van zo'n bed word ik echt TE brak, al na 1 nacht... maar gelukkig de nacht daarvoor super geslapen.
Vandaag kwam Dev me ophalen om me het eea in Bangalore te laten zien, mee te nemen naar de onderhandelingen van de Tuk Tuks die ze naar Nederland gaan exporteren (6 stuks volgens mij) en nog wat to do dingen... als eerste heb ik een Indiaas nummer:

0091-9880414346

Dus ik ben ten alle tijden bereikbaar! :) Bellen en smsen in India en naar Nederland is voor mij zo een stuk goedkoper.

Dev is wel een leuke kerel. Ik gok een jaar of 28-30, ik zal het zo nog even vragen als we gaan lunchen. Hij is alleen echt ontzettend gehaast of eigenlijk gestresst... wow, echt on-Indisch! Ik moet er wel om lachen. Hij heeft nu dus een of andere meeting en ik zit in zijn appartementje (echt een mannenflat :)) achter zijn laptop met een leuk westers muziekje op de achtergrond en met toegang tot skype, msn... alles eigenlijk. Lachen wel.

De komende tijd ga ik dus waarschijnlijk veel met Dev op stap. Als Pradeep terug is zijn er een aantal organisaties en meetings waar ik met hem mee ga. Er zijn heel wat mogelijkheden, ik ben erg benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Toch best een uitdaging dit! Maar aan Dev en zeker aan Pradeep ga ik zeker heel veel hebben. Er staat oa een tripje naar ADATS (eerste NGO die een CDM (aanbieden CO2 reductie) project gecrediteerd kreeg, in samenwerking met Fairclimate (waar ik dus toevallig in Nederland al contact mee had gelegd... echt mooi hoe het allemaal in elkaar valt)... ziet er allemaal veelbelovend uit. Ze zijn me hier ook al als een CDM expert... zo voel ik me nog lang niet, maar ik ga mijn best doen er op dat terrein en qua microfinanciering, substituten onderzoek en organisatie van de battle hier in India zoveel mogelijk uit te halen, van te leren en aan bij te dragen!

Ohw en na de 9 dagen vertrek ik naar het guesthouse van ADATS, ligt blijkbaar iets verder uit het centrum, maar ik heb aangegeven dat ik het fijn vind om zelf te kunnen koken. Ik kijk echt uit naar het ronddolen in een supermarkt hier en ook naar het koken opzich!

Liefs uit een zonnig Bangalore!
x Hilda

  • 23 Februari 2008 - 09:23

    Jenn:

    Hey Hey, Gewoon heen een weer vliegen in 1 land...haha... dat is toch ook bijzonder! X Jenn. Ps... ik zie geen tijger op die ene foto hoor...

  • 23 Februari 2008 - 10:12

    Suus:

    Hey daar!
    wow... wat een mooie foto's! Gaaf dat het nog zo rustig was bij de Taj Mahal... Geniet van alles! x Suus
    p.s. kon de tijger ook niet vinden..

  • 23 Februari 2008 - 11:38

    Linda:

    Hi Hil,
    Fijn dat alles net even beter, schoner is daar in Bangalore. Succes met het project, wellicht dat je na afloop wel als een expert door het leven kan gaan! Genietse van je eigen Indiase kookkunsten!

    Liefs, Linda

  • 23 Februari 2008 - 12:32

    Zoek De Tijger:

    Begin linksonderaan, dan naar boven tot je bij de soort landtong aankomt, die volg je naar rechts, dan liggen er een aantal stenen in het water... tussen die stenen ligt een tijger in het water... trek je de lijn door, dan zie je aan de overkant van het water een tijger aan de waterkant zitten... :) De foto's van dichtbij zijn onscherp door de bomen die tussen ons en de tijgers in stonden.
    x Hilda

  • 23 Februari 2008 - 16:52

    Esther:

    Hej Hil..

    Zorg maar voor een goeie nachtrust.. Die zal je wel nodig hebben met al die avonturen van je..

    Ik blijf je volgen!!

    Kus..

  • 25 Februari 2008 - 17:00

    Bir:

    Hey Hil!
    Jemig wat een verhalen weer! Gaaf zeg! Veel belevenissen. Leuk om te lezen en mooie foto's.
    Geniet ze verder he.
    Liefs Bir

  • 25 Februari 2008 - 20:56

    Jacobine:

    Hoi meissie, als fotografe is je missie al geslaagd: wat een plaatjes!
    Misschien gaan wij volgend jaar wel reizen in jouw voetsporen!
    Veel succes, MaMa

  • 27 Februari 2008 - 12:13

    Eline:

    Namaste Hilda!
    Heb even een beetje 'bijgelezen' en je foto's en filmpjes bekeken. Vooral zo'n filmpje komt dichtbij door beweging en geluid, en nog weer meer dan op tv omdat jij het dan hebt gemaakt. Schat-ti-ge kids zeg, 'bye bye..' :-). En wat hijsen ze in vredesnaam omhoog trouwens na het zingen (dooie hamster ;-)..?). Herken veel van vriendin die veel in India is geweest - qua kleding, omgeving, gezichten enzo. Je hebt jezelf al een flinke garderobe laten aanmeten trouwens! :-). Klinkt allemaal als een snelcursus India, je doet/ziet echt veel. Klinkt goed allemaal! Zou best eens die kant op willen. Had in Oeganda wat Indiase vrienden en kennissen, intrigerend land, intrigerende cultuur. Wordt je veel geconfronteerd met de kastenverschillen trouwens?
    Nou veel goeds nog en sterkte met de matrassen en voedselvergiftigingetjes,
    liefs eline
Hilda

Freetown, Sierra Leone

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 135623

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 04 April 2008

Twee maanden India

23 Juli 2006 - 19 Augustus 2006

Barcelona

04 Januari 2006 - 03 April 2006

Hilda está em Recife!

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Sierra Leone

Landen bezocht: