Recepten gezocht!!! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu Recepten gezocht!!! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

Recepten gezocht!!!

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

20 Maart 2011 | Sierra Leone, Freetown

Ingrediënten die ik thuis veel gebruik bij het koken, zoals (geiten)kaas, crème fraiche en (zure) room zijn hier helaas niet verkrijgbaar of ontzettend duur. Ook zijn niet alle groenten te verkrijgen. Bovendien hebben we geen oven en maar twee gaspitten (waarop koken een uitdaging is, aangezien de pannen dun zijn en het gas niet echt een lage stand heeft)… Ik kan dus niet erg uit de voeten met de recepten die ik de afgelopen jaren heb bereid en ben op zoek naar nieuwe recepten en ideeën. Internet is erg traag, dus voor sites als Allerhande moet ik erg veel geduld hebben…

Een indruk van wat hier zoal te krijgen is:
- Verse groenten: aubergine, sla, tomaat, komkommer, avocado, wortels, soort sperziebonen, soort radijs, witte kool, soms courgette… (verder het eea in blik);
- Fruit: mango, sinasappels (seizoen is bijna over), bananen, stervruchten (soms), papaya, bakbananen, watermeloen, ananas, appels (duur), en nog het eea waar ik de naam niet van weet…;
- Graan/ rijstproducten, etc: pasta, rijst, couscous, cassave, wit brood, muesli, oats (havermoutpap)…
- Zuivel: gepasteuriseerde melk(poeder), yoghurt (in kleine hoeveelheden), ei (overal verkrijgbaar), mozzarella, La vache qui rit (als ik het goed schrijf, de goedkoopste kaasvariant), brie, camembert (op dit moment bij één supermarkt erg goedkoop), de rest van de kaas is eigenlijk niet te betalen…
- Verder: kokosmelk, tomaten in blik/ puree, champignons in blik (nog niet geprobeerd), bouillonblokjes, de meeste kruiden, honing, etc.

Wie kan mij helpen aan recepten die min of meer aan de bovenstaande eisen voldoet?! Alle inspiratie (als reactie hieronder of per mail) is welkom! :)

Alvast Bedankt!
Hilda

  • 22 Maart 2011 - 07:13

    Gaby:

    Hai lieve Hil,

    Ik zal wel eens even wat lekkere recepten voor je gaan opzoeken!

    X

  • 23 Maart 2011 - 14:02

    Gaby:

    Ik heb er behoorlijk wat voor je gevonden. Mail ze vanavond ff aan je door! X

  • 23 Maart 2011 - 16:34

    Hilda:

    Je bent geweldig! x

  • 29 Maart 2011 - 16:27

    Sheila:

    Hoi lievie,Ik raadpleeg mijn moeder.Die weet vast wel raad met deze ingredienten!

  • 29 Maart 2011 - 16:29

    Sheila:

    Hoi lievie,Ik raadpleeg mijn moeder.Die weet vast wel raad met deze ingredienten!
Hilda

Freetown, Sierra Leone

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 135770

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 04 April 2008

Twee maanden India

23 Juli 2006 - 19 Augustus 2006

Barcelona

04 Januari 2006 - 03 April 2006

Hilda está em Recife!

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Sierra Leone

Landen bezocht: