Friday, African Dress Day - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu Friday, African Dress Day - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Hilda Alberda - WaarBenJij.nu

Friday, African Dress Day

Door: Hilda Alberda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

02 April 2011 | Sierra Leone, Freetown

Het is vrijdag 1 April en ja, ik ben al door mijn collega’s voor de gek gehouden! :)

Vanochtend om 9uur zou VSO komen met de timmerman en loodgieter. Helaas kwamen VSO en de loodgieter niet opdagen en toen de timmerman er om half 11 nog niet was heb ik VSO gesmst dat ik naar mijn werk ging. Op weg naar mijn werk had ik meer geluk: voor de derde keer deze week kwam ik een GIZ truck tegen en kreeg ik een lift naar mijn werk (lang leve GIZ!)! De andere twee dagen kon ik met Susan meerijden, die bij ons logeerde voor de workshop voor VSO Health, dus het is een goede week qua transport. Op mijn werk aangekomen lag er wéér een kadootje voor me! Eén van mijn collega’s heeft een jurk in de kleuren van de vlag voor me gekocht voor Independence Day. Echt super lief! Natuurlijk moest ik de jurk showen en daarna ging ik met mijn collega’s in onze African Dresses op de foto (zie onder). Iedere vrijdag draagt iedereen hier Afrikaanse kleding naar het werk en deze week kon ik dus meedoen!

Vrijdag is tot nu toe steeds een erg rustige dag op het ministerie. Vandaag is het nog rustiger dan anders. De minister en PS waren allebei niet aanwezig en de collega’s die aanwezig waren zijn nu grotendeels al vertrokken… (een deel is naar een begrafenis). Ondanks dat we al de hele week elektriciteit hebben (waarschijnlijk omdat er een Trade Fair is in het National Stadion). Ik zit in het kantoor van PS en ga zo richting GIZ.

Het was een rustig weekje qua werk, maar goed, investeren in mijn positie/ relatie met o.a. PS en de Director of Youth is erg belangrijk en kost nu eenmaal tijd. Gelukkig lijkt dat goed te gaan en kon ik deze week zelfs al het een en ander versnellen… (tja, ik blijf wie ik ben :)). PS en Director of Youth zijn al akkoord met mijn Terms of Reference en ik ga straks naar GIZ om de laatste versie daar te bespreken. Ter info: Terms of Reference is een soort contract, waarin o.a. mijn functiebeschrijving, positie in de organisatie en vakantiedagen staan beschreven, maar ook de rol/ financiële verantwoordelijkheden van GIZ en het Ministerie. Er moest ook een stuk over geheimhouding in worden opgenomen, gezien mijn positie in het ministerie. Hopelijk kan het volgende week worden ondertekend! Verder heb ik als het een beetje meezit volgende week mijn eigen kantoor in het ministerie en kunnen we zo langzamerhand echt aan de slag!

Nu kijk ik uit naar een rustig weekend, want ik ben een beetje verkouden en heb een drukke tijd achter de rug. Afgelopen week waren dus alle VSOers van het Health Programme in Freetown voor een workshop. We zijn zowel dinsdag- als woensdagavond met een hele groep uiteten geweest, wat erg gezellig was! Maandag at Susan bij ons en gister heb ik voor mij en Alex gekookt (gebakken zoete aardappelen met honing en sperziebonen, een goed gelukt experimentje :)). Vanavond ga ik wat drinken met Florian van GIZ , dus ik heb nog niet echt tijd gehad om bij te komen van mijn tripje van vorige week. Waarschijnlijk is het morgen weer Nationale Schoonmaakdag, dus heb ik een goede reden om thuis wat te rommelen. :)

Goed weekend!
X Hilda

  • 02 April 2011 - 13:00

    :

    Hee Hilda!
    Wat klinkt het allemaal super daar, lijkt me zó´n geweldige ervaring! En de Afrikaanse jurk staat je prachtig: daar kan je prima feest in vieren!
    Hier in Madrid is de tijd gekomen dat mijn Spaanse les bijna afgelopen is en ik werk kan gaan zoeken. Veel zin in, maar fingers crossed dat het ook gaat lukken natuurlijk. Krijg gelukkig van veel kanten hulp, dus.. wie weet, misschien kan ik gewoon blijven!!
    Liefs, xV

  • 04 April 2011 - 18:49

    Jacobine:

    Lieve Hilda, mooie jurken en slippers!
    Staat je mooi. Volgens mij ben je slanker geworden....
    kus, MaMa

  • 05 April 2011 - 12:10

    Roediegoo:

    fantastisch die jurken, ze staan je prima! helemaal des SL!
    je blijft een opvallende verschijning zo te zien. hebben jullie nog last van de ontwikkelingen in Ivookust?
    groet en geniet! :)
    Ruud

  • 10 April 2011 - 11:52

    Gaby:

    Hai Hil!

    Wat een mooie jurken, staat je goed!
    Misschien kan King Louie er nog leuke ideetjes opdoen! ;-)

    X
    Gaby
Hilda

Freetown, Sierra Leone

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 135767

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 04 April 2008

Twee maanden India

23 Juli 2006 - 19 Augustus 2006

Barcelona

04 Januari 2006 - 03 April 2006

Hilda está em Recife!

15 Januari 2011 - 30 November -0001

Sierra Leone

Landen bezocht: